امکان ارسال مستقیم اطلاعات فروش به سامانه مودیان مالیاتی

امکان ارسال مستقیم اطلاعات فروش به سامانه مودیان مالیاتی

 

طی ماه‌های اخیر، یکی از سوال‌های پرتکرار حسابداران از تیم فروش و پشتیبانی آسان، امکان ارسال صورت‌حساب الکترونیک به سامانه مودیان بود. براساس قانون از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ تمامی شرکت‌های حقوقی و از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ اشخاص حقیقی ملزم به ارسال اطلاعات و صورتحساب های خود (فاکتور فروش) به سامانه مودیان هستند و اینکار میبایست یا از طریق شرکت های معتمد مالیاتی انجام شود و یا به صورت مستقیم از نرم افزار حسابداری مودی به این سامانه ارسال گردد.

بر همین اساس گروه طراحی نرم افزار های مالی آسان، نرم افزاری را تولید نموده است که با استفاده از آن امکان اتصال و ارسال مستقیم صورت حسابها و اطلاعات فروش به سامانه مودیان به سهولت انجام میپذیرد.

در حال حاضر استفاده از این امکان برای نرم افزار حسابداری هموار و نرم افزار حسابداری آسان تکمیل شده است.

 

 

► پیش‌نیازهای استفاده از سیستم سامانه مودیان آسان :

جهت استفاده از این سرویس ابتدا میبایست طبق مراحل گفته شده در زیر، شرایط برقراری این ارتباط را فراهم نمایید که در ادامه به تفصیل هر یک را توضیح میدهیم:

 

۱- به‌روزرسانی نرم‌افزار به آخرین نسخه 

نرم افزار حسابداری شما میبایست به اخرین نسخه آپدیت شده باشد؛ برای نرم افزار های با نسخه قدیمی امکان استفاده از این سرویس فراهم نشده است.

 برای مشاهده شرایط گارانتی و خدمات شرکت اینجا کلیک کنید ...  

 

۲- خرید نرم افزار ارتباط با سامانه مودیان : 

اصولا همه‌ی امکانات نرم افزار برای تمام کسب و کارها کاربردی نیست، بنابراین شرکت تخصصی تر را تحت عنوان نرم افزارهای مختلف منتشر کرده است. جهت ارسال مستقیم فاکتور ها و صورتحساب های فروش به سامانه مودیان، ابتدا میبایست نرم افزار مربوط این سرویس را از شرکت خریداری نموده و آن را فعال نمایید. 

 برای مشاهده هزینه نرم افزار اینجا کلیک کنید...  

 

۳- وارد کردن شناسه کالا و خدمت در نرم افزار حسابداری : 

با توجه به اجرای سامانه مودیان مالیاتی، یکی از الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی، دریافت شناسه کالا و خدمات و استفاده از آن است.

شناسه کالا/‌خدمت یک شماره ۱۳ رقمی است که به کالا/‌خدمت تخصیص داده می‌شود. به ازای هر ردیف در صورتحساب الکترونیکی صادره توسط مودیان، درج شناسه کالا/‌خدمت مرتبط الزامی است.
کلیه تولیدکنندگان، واردکنندگان و ارائه دهندگان خدمت مکلف به دریافت شناسه مذکور از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشند.
کاربران نرم افزار حسابداری میبایست به صورت دستی شناسه کالاهای خود را از طریق نشانی stuffid.tax.gov.ir جستجو کرده و شماره‌ی آن را در نرم افزار حسابداری خود ثبت کنند.

 برای مشاهده راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمت اینجا کلیک کنید...  

 

۴-  دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی : 

شناسه یکتای حافظه مالیاتی یک کد ۶ کاراکتری است که جهت صدور شماره منحصر به فرد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان کاربرد دارد. به عبارتی تا این کد ۶ کاراکتری را نداشته باشید امکان صدور صورتحساب الکترونیکی یا همان صورتحساب فروش در سامانه مودیان را ندارید.

 برای مشاهده راهنمای دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی اینجا کلیک کنید...  

 

 

             چنانچه در این مرحله موفق به دریافت شناسه یکتای خود نشدید؛ میتوانید با شماره ۳۴۲۳۵ - ۰۲۱ داخلی ۱۲۵ تماس گرفته و با پرداخت هزینه مجزا مراحل                دریافت و فعالسازی این کار را به شرکت آسان بسپارید. توجه کنید که طی این مراحل نیاز به یکبار حضور شما در یکی از مراکز دفتر پیشخوان دولت میباشد که اینکار حتما میبایست توسط خود مودی انجام گردد.        

 

 

► نحوه اتصال نرم افزار حسابداری آسان/هموار به سامانه :

بعد از تهیه نرم افزار سامانه مودیان آسان، توسط همکاران این بخش بر روی کامپیوتر شما نرم افزاری مجزا از نرم افزار حسابداری شما نصب خواهد شد که از طریق آن میتوانید به صورت روزانه اقدام به ارسال فاکتور فروش های خود به سامانه مودیان نمایید.

چنانچه از نرم افزار حسابداری در محیط های شبکه استفاده مینمایید؛ نیازی به تهیه نرم افزار جداگانه به ازای هر کاربر نیست و تنها کافیست این نرم افزار بر روی سیستم سرور (اصلی) نصب شود.

در صورتیکه بخواهید از نرم افزار سامانه مودیان آسان برای چند حساب یا پرونده مالیاتی خود استفاده نمایید؛ میبایست بابت هر پرونده یک نرم افزار مجزا از شرکت تهیه نمایید.

شرایط استفاده از این نرم افزار به صورت تهیه اشتراک اکانت آن بوده و هزینه پرداختی برای مدت زمان یکسال میباشد و بعد از اتمام در صورت نیاز به استفاده از این نرم افزار میبایست مجددا هزینه اشتراک اکانت  آن را پرداخت نمایید.

 

► بخشی از امکانات این نرم افزار :

  • امکان ارسال مستقیم صورت حسابها ثبت شده در نرم افزار حسابداری (فاکتور فروش) به سامانه مودیان 
  • امکان ابطال صورت حساب های ارسال شده به سامانه از طرف مودی  
  • امکان تعیین نوع شخص با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن آن در نرم افزار حسابداری آسان و هموار
  • امکان تعیین ماهیت شخص در نظام مالیاتی در نرم افزارهای حسابداری آسان و هموار ( جهت ارسال مستقیم فاکتورها با توجه به نوع صورت حساب های نوع 1 یا 2 )

برای مشاهده انواع صورت حسابهای الکترونیکی در سامانه مودیان اینجا کلیک کنید ...

 

 

► سوالات متداول در ارتباط با این نرم افزار :

در این بخش به تعدادی از سوالات پر تکرار کاربران میپردازیم ...
 
 

سوال: آیا صورتحساب ها باید به صورت روزانه ارسال شوند؟

پاسخ: بله از ابتدای مهر۱۴۰۲ صورتحساب های فروش باید در سامانه مودیان به صورت روزانه ارسال شوند.


سوال: برای ارسال صورتحساب به صورت روزانه به سامانه مودیان باید برای هر بار ارسال, تنظیمات را از اول انجام داد؟

پاسخ: خیر تنظیمات فقط برای یکبار باید انجام شود.


سوال: برای ثبت صورتحساب به چه اطلاعاتی نیاز است؟

پاسخ:  با توجه به نوع صورت حساب های نوع 1 یا 2 اطلاعات مورد نیاز متفاوت است که در راهنمای زیر به صورت کامل توضیح داده شده است.

برای مشاهده انواع صورت حسابهای الکترونیکی در سامانه مودیان اینجا کلیک کنید ...


سوال: آیا امکان اتصال نرم افزار آسان و نرم افزار هموار به سامانه مودیان امکان پذیر است؟

پاسخ: بله در حال حاضر استفاده از این امکان برای نرم افزار حسابداری هموار تکمیل شده و برای نرم افزار حسابداری آسان در حال انجام است.


سوال: آیا با وجود یکسان بودن شناسه ملی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی, باید جداگانه وارد شود؟

پاسخ: خیر در صورت یکسان بودن شناسه ملی و کد اقتصادی اشخاص حقوقی تنها کافیست شناسه ملی آن وارد شوند.


 

 

*** معرفی کامل نرم افزار سامانه مودیان آسان ***